Monday 7 January 2013

Pengalaman Pertama Bekerja


Assalamualaikum semua. Alhamdulillah masih diberikan peluang untuk bernafas di bumi Allah yang tercinta ini. Terima kasih ya Allah.

Okay, teruskan bercerita. Sekarang ni kan aku tengah menunggu result SPM kalau tak silap aku maybe bulan 3 kot dapat nanti. Gila hengkoooo tak berdebar. Hanya Allah je yang tahu betapa nebess nya diri ku yang lemah ini. Hahahah *ayat wa sangat tak boleh blah* So untuk menghilang kan rasa bosan tahap 360 darjah dekat rumah, aku telah pun memohon untuk bekerja dekat Kenanga Wholesale depan rumah aku tu. Aku malas nak kerja dekat Times Square or Pavillion sebab jauh, then kos pengangkutan lagi and mcm-mcm lagi la. So I decide to work at Kenanga Wholesale sebab dekat dengan rumah aku, lepas tu yang penting tak ada kos pengangkutan. Balik jalan kaki tak sampai 15 minit. MUAHAHAHA

So how my first experience ketika bekerja? Well, it's okay lah cuma hari pertama bekerja seriously awkward dan penat gila.Maklumlah, first time kerja kan, bila dah berdiri lama tu sumpah kepala lutut mcm nak tercabut tapi bila dah lama-lama tu okay  lah. So korang jangan risau eh. Kahkah. Tapi alhamdulillah, pekerja-pekerja kat situ semua okay-okay dan mesra-mesra orangnya kecuali adalah akak sorang tu. Wadehel ! Aku malas nak cakap, buat sakit hati. Janji dia tak kacau hal aku. Lu hal lu, wa hal wa. *tunjuk penumbuk*

Seriously talk, sepanjang aku jadi sale girl ni aku jumpa bermacam-macam ragam manusia. Ada customer yang okay, ada customer yang senang boleh go on, ada pulak tu customer yang mesra nak mampus cakap dengan aku mcm dah kenal lama then ada customer yang cerewet. Tapi aku anggap benda tu sebagai positif sebab aku tahu aku baru nak mengenal dunia dan aku anggap ini sebagai cabaran hidup luar. Yeah you know, life kat sekolah dengan life kat luar sangat berbeza okay. Aicecehhhh cakap mcm aku ni dah banyak pengalaman. Tapi yang paling best sekali, aku dapat jumpa customer dari luar negara and i can improve my english skills. Yang paling aku ingat sekali bila aku dapat sserve customer dari Seoul, Korea. And me was like, "Eh apahal diorang cakap Korea ni?" Then, bila aku tanya memang betul lah diorang dari Korea. Yayyy ! Excited noksss. Memang kulit diorang flawless gilaaaaa...... macam aku jugak hahahah *silakan muntah pelangi sekarang*.

Oh ye, pasal gaji okay lah. Cukuplah untuk aku seorang. Hahahaah.
Till we meet again, xoxo

From left: Kak Rini, Zetty yang cute tu, Kak Hani, Kak Nisa, Kak Siti and Kak Susi
P/s: I yang paling muda kat situ. Hahaha Stay young :-)

No comments: