Saturday 19 January 2013

Seram nih !


Hola holi cikebung cikebang cikebeng, Zetty di sini. Assalamualaikum semua. K sebagaimana yang di sedia maklum, semalam kat Twitter havoc gila kot pasal UiTM Lendu sampai naik trending yang kononnya berhantu, banyak kes rasuk dan pukau. Mula-mula aku macam aneh lah, Lendu ni kat mana doh? Hahaha teghukk tak aku? Rupanya-rupanya kat Melaka. Then aku tekan link keluar lak pasal satu post yang berkenaan pasal UiTM Lendu ni tajuk post Day Eighteen by Ruzanna one of student UiTM Lendu. *correct me if im wrong* . Mula-mula baca memang seram gila sampai aku pun naik remang bulu tengkuk baca, tapi ada orang kata cerita tu palsu. Entah aku pun tak tahu mana satu yang betul. Lantak lahh, benda tu pun ciptaan Allah jugak. Tapi yang aku musyil lah kan, hantu tu siap buat nota kaki lagi. Rasa macam omagadd tak masuk akal kot. Bagi aku lah kan maybe ada orang lain kot yang try nak dajal kan uitm tu. Mana lah tahu kan, bukan nak tuduh-menuduh tapi ini just pendapat aku. Ye ah hantu siap buat nota, masuk akal ke der? I dont know whether that story is true or false but when I read that post, Im freaking creepy. Seriously.

K tak payah-payah pening serabutkan kepala otak anda yang dah memang serabut tu, but I just wanna said one thing. Benda-benda ghaib ni memang wujud dan kita wajib percaya sebab benda tu makhluk ciptaan ALLAH. Kita tak boleh menafikan and tak boleh cakap besar kononnya kau ni memang tak takut lah, memang tak caya lah, benda tu karut lah. Ingat, jangan takbur. Allah tak suka orang yang takbur, buatnya benda tu jadi kat kau macam mana? Fikir sendiri lah, sendiri mau ingat. Tak payah cakap kat Lendu tu, dekat semua tempat ada cuma beza kita nampak atau tak nampak. Ada orang mempunyai kebolehan yang boleh nampak benda-benda macam tu. Kat kampung aku pun berlambak benda tu. Cuma alhamdullillah, sampai sekarang aku tak pernah nampak. Kalau boleh aku tak nak nampak dan tak nak di nampak. Hahaha. Apa-apa hal, ingat lah pada Allah yang satu, sesungguhnya Dia Maha Berkuasa. Banyakkan bersolat dan berdoa.
Ni kau solat pun tak cukup, macam mana kau nak mintak Allah lindungi kau. Tapi Allah tu maha Penyayang dan Maha Pengampun. I know im not perfect sebab mana ada manusia dalam ni yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan :-)

Pendek je kan post aku kali ni? Malas nak tulis panjang-panjang sebab bulu tengkuk aku meremang sambil menaip keyboard ni haa. Seram sejuk. K Assalamualaikum hahahaha

3 comments:

n a d said...

takot jgn terlalu sgt, berani jgn berani sgt. Just remember Allah ade disisi kita, kan :)

Zetty Zulkifli said...

Haa betul tu betul. Amat setuju hihi :)

Unknown said...

sy pn prnh terbc tjuk psl ni..